Píše se o nás... 

Rozhovor s Kristinou Synek

 

Kristina Synek - módní návrhářka, která tvoří pod značkou SYN V POHYBU. Pod tímto labelem vznikla před dvěma lety první netradiční kolekce oblečení na běhání. Na úspěch první kolekce navázala designovým oblečením na jógu a nyní se věnuje netradičnímu týmovému oblečení pro reprezentační tým ve frisbee ultimate.

 

Kristino, jak jsi se k módě dostala? Jsi vystudovaná módní návrhářka?
Už od mala mě bavilo šití šatiček pro panenky, které vystřídalo šití oblečení pro mne samotnou. Ve chvíli, kdy jsem po mámě zdědila starý šicí stroj, bylo rozhodnuto. Vystudovala jsem jak střední, tak vysokou školu oděvního designu. Studium oděvního designu jsem zakončila na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

 

Jak vznikla Tvá značka SYN V POHYBU?
Moje značka vznikla v podstatě v rámci mé diplomové práce. Diplomka se věnovala byznys plánu oděvní značky od výroby až po marketing a také obsahovala navržení vlastní kolekce. SYN V POHYBU na úspěch diplomky navazuje. Díky náročnému studiu jsem začala běhat. To mě hrozně bavilo a proto jsem začala uvažovat, že kromě klasické módy bych se mohla zaměřit i na módu sportovní. V té době navíc nikdo z českých návrhářů neřešil funkční designové sportovní oblečení. Značka by však nevznikla bez podpory kolegů Petry Šubrtové a Břetislava Stromka. Těm byla celá filozofie značky velmi blízká a tak se rozhodli značku podpořit. Jak finančně tak i vlastními zkušenostmi a znalostmi z oblasti sportu a marketingu.

 

Je tedy lepší podnikat ve více lidech?
Být samotný návrhář v dnešní době moc nejde. Musíte mít tým, který vás doplňuje, protože jeden člověk nemůže zvládnout všechny věci nutné k fungování značky. My tři si navíc bezvadně rozumíme, jde o spojení lidí pohybujících se v marketingu, všichni sportujeme a právě díky těmto skvělým lidem a dobře fungujícímu týmu je SYN V POHYBU takový jaký je.

 

Říkáš, že všichni sportujete, ovlivňuje tedy samotný sport tvoji tvorbu?
Ano samotný sport je pro Syna v pohybu důležitý. Sport je pro mě vlastně součástí designu a je obrovskou inspirací. Když jsme značku zakládali, hodně jsme běhali - i závodně. Na závodech jsme pak mohli pozorovat, kdo co nosí a také kam by se design běžeckého oblečení mohl posunout. Kromě toho jsme jako první naše oblečení vždy testovali. Po dvou letech běhání jsme se tak trochu "zklidnili" a začali chodit i na jógu. Na podzim jsme pak i proto na trh uvedli kolekci oblečení na Jógu – Sduší, kde jsem se mohla více umělecky vyřádit - protože jóga tak na mě působí, tak nějak křehce umělecky.

 

Čím byla tedy přesně kolekce na jógu - Sduší - inspirována?
Nejprve bych malinko objasnila proč nese kolekce název Sduší - obecně je známo, že jóga je především "sport pro duši", proto říkáme, že naše oblečení na jógu souzní s vaším tělem i duší.
A teď k té inspiraci. Úplně prvním impulsem byla tvorba českého skulpturisty Kolíbala, který využívá čisté plochy versus vyvážené linie. Společně s naším grafickým designérem jsme pak tyto prvky převedli do střihů, kde vznikla vyvážená geometrie kopírující linie postavy. Celou geometrii doplnili o výrazné barvy, které v mých kolekcích nesmějí chybět.

 

Ano tvoje kolekce mají úžasně zářivé potisky. Kde sháníš látky s takovým potiskem?
Jednou z filozofií značky je mít vlastní potisk. Takže látky si tiskneme sami. Náš brand je v grafickém designu. Chtěla bych, aby to bylo něco, s čím si lidé SYNa v pohybu vždy spojí. Uvidí náš barevný vzor a hned budou vědět, pod jakou značku oblečení zařadit.

 

Dokázala bys popsat proces vzniku kolekce?
Proces vzniku kolekce nejde obecně popsat…pokaždé je to jinak. Nikdy nevíte, kdy a jak budete naladění. Ideální stav by byl – po výběru sportu, na který se chceme zaměřit, najít tu správnou inspiraci, rozkreslit produkty, otestovat a jít do výroby. Ale mě většinou inspirace potká třeba dlouho před tím, než se vůbec dohodneme na nové kolekci. Něco mě zaujme a já si řeknu „tohle bude další kolekce“ a pak to někde v mozku zraje třeba i rok.


Ve chvíli, kdy je rozhodnuto, řeší se grafická podoba designu a střihy. Potom se dny a týdny sedí s naším grafikem u počítače a snažíme se dostat ‚plochý‘ design do trojrozměrného oblečení. Ve chvíli, kdy je navržena celá kolekce, přichází na řadu výběr materiálů a výroba prototypů. Po schválení prototypů se vše předává do krejčovské dílny. A pak už jen cesta k zákazníkovi.

 

Co plánujete do budoucna?
Strašně rádi bychom se chtěli víc věnovat i designovému funkčnímu oblečení pro celé sportovní týmy. Chtěli bychom oživit sportovní kulturu oblečení. Zatím jsme oblékli jeden běžecký tým. A teď vyrábíme kompletní výbavu pro českou reprezentaci v ultimate frisbee. Základem je jedinečný design, který určitým způsobem odráží unikátnost daného týmu a sportu, šitý na míru a s rukopisem Syna v pohybu.

 

Kristíno, tímto Vám děkujeme za příjemný a vyčerpávající rozhovor, do budoucna Vám přejeme mnoho zdaru; ať je SYN V POHYBU pořád v pohybu a ať dál úspěšně hýbe světem módy i sportu.
 

 

Originální článek na novinky.cz zde

 

MEGGLE mléčné produkty bez laktózy potěší každého, kdo trpí laktózovou intolerancí.
Díky přirozeně sladší chuti si na nich pochutnají nejen lidé trpící laktózovou intolerancí, ale i příznivci kvalitních mléčných produktů.

 

V současné době média informují, že s laktózovou intolerancí se v různé míře potýká 10-15 % populace. Někteří o své intoleranci ani nemusí vědět a své potíže po konzumaci mléka přičítají jiným skutečnostem.

 

Na laktózu reaguje každý jinak, ale pokud se u vás projevují nepříjemné pocity jako je nadýmání, průjem, pálení žáhy nebo zvracení, může to být i váš případ.

 

Co přesně se skrývá pod pojmy laktóza a její intolerance (nesnášenlivost)?
Laktóza neboli mléčný cukr je přirozenou součástí všech druhů mléka. Jedná se o dvojitý cukr (disacharid), který je díky enzymu laktázy štěpen na jednodušší cukry, a stává se tak lehce stravitelným.

Pokud se však enzym laktáza netvoří v dostatečné míře, nerozložená laktóza zůstává ve střevech, kde vyvolává nepříjemné zdravotní potíže (tedy intolerance laktózy).

 

Jaká jsou možná řešení?
Nejjednodušší způsob je vyřazení potravin s vysokým obsahem laktózy (typicky mléčné produkty) a jejich nahrazení alternativními mléčnými výrobky, jako je např. bezlaktózové mléko a trvanlivá bezlaktózová smetana na vaření od firmy MEGGLE.

 

Proces přípravy mléčného produktu MEGGLE bez laktózy
Z bezlaktózových výrobků MEGGLE byla laktóza odstraněna nejjemnějším způsobem, a to na úplném začátku výrobního procesu, kdy byl přidán enzym laktáza, díky kterému se laktóza obsažená v mléce mohla rozložit na jednoduché cukry galaktózu a glukózu.

Produkty MEGGLE jsou proto dobře snášeny a navíc obsahují všechny plnohodnotné přírodní složky: bílkoviny, tuky a vápník. Rozštěpená laktóza je sladší, což se promítlo i do bezlaktózových mléčných produktů MEGGLE, ale při zachování stejné energetické hodnoty “normálního” mléka a mléčných produktů.


Pro více informací můžete navštívit informační webové stránky www.bez-laktozy.cz.

 

Bezlaktózové mléko MEGGLE je variantou pro každého, komu laktóza nedělá dobře, a také pro všechny příznivce kvalitních nápojů.


Mléko, u něhož je obsah laktózy nižší než 0,01 g na 100 g, je bohatým zdrojem bílkovin, tuků a vápníku, stejně jako běžné mléko.


Jeho chuť je skvělá sama o sobě, ale hodí se také na přípravu různých pokrmů a nápojů. Nyní je navíc opatřen novým obalem se šroubovacím víčkem a zkosenou horní hranou pro snadnější nalévání bez šplíchání. Díky svému tvaru se dobře drží a umožňuje bezproblémové skladování ve dveřích vaší lednice.

 

Bezlaktózová smetana na vaření 10% MEGGLE (200 ml)
Pro vášnivé kuchaře přichází MEGGLE s bezlaktózovou 10% smetanou na vaření v novém, menším balení.


Smetana na vaření bez laktózy má typickou chuť pravé smetany a je vhodnou alternativou pro osoby se sníženou tolerancí laktózy.


S trvanlivou smetanou MEGGLE vytvoříte lahodné omáčky, dezerty i krémové polévky bez nežádoucích vedlejších účinků.

 

 

Proteinová řada

Cottage Cheese 150 g + 20 g

Tvaroh Ananas 180 g

Tvaroh Hořká čokoláda 180 g

Nápoj s Vanilkovou příchutí 330 ml

Nápoj Čokoládový 330 ml

Nápoj s Banánovou příchutí 330 ml

Másla a máslové produkty

Máslo 250 g

Máslo porcované, vanička 15 g

Máslo porcované, vanička 10 g

Máslo porcované, ALU 10 g

Bylinkové máslo 125 g

Česnekové máslo 125 g

DIABLO 120 g

Ochucené máslo MIX 5 x 20 g

Porcované máslo ALU 10g Butterfly

Rostlinné smetany

Creme patisserie slazená 1 l

Creme patisserie neslazená 1 l

Creme cuisine 1 l

Creme Dual 25 % 1l

Smetany do kávy

Smetana do kávy 500 ml

Smetana do kávy 175 ml

Smetana do kávy 10 x 10 g

Smetana do kávy 10 g

Smetana do kávy 7,5 g

Cottage cheese

Cottage cheese bílý 180 g

Cottage cheese pažitka 180 g

Cottage cheese chilli 180 g

Cottage cheese tzatziki 180 g

Bezlaktózový cottage cheese 180 g

Cottage cheese light* 180 g

Cottage Cheese přírodní 450 g

Smetany ke šlehání / sprej

Šlehačka ve spreji 250 ml

Smetana ke šlehání 1 l

Smetana ke šlehání 250 ml

Smetana ke šlehání 180 ml

Zakysané smetany

Zakysaná smetana 375 g

Zakysaná smetana 180 g 14 %

Zakysaná smetana 180 g

Mléka a ledové kávy

Trvanlivé mléko polotučné 1 l

Trvanlivé mléko plnotučné 1 l

Ledová káva 330 ml

Trvanlivé mléko Barista 1l

Bagety

S bylinkovým máslem 160 g

S česnekovým máslem 160 g

Rustikální s bylinkovým máslem 160 g

Smetany na vaření

Smetana na vaření 1 l

Smetana na vaření 500 ml

Smetana na vaření 250 ml

Smetana na vaření 180 ml

Panna Cotta

Panna Cotta 1l

Panna Cotta 500 ml

Bezlaktózové produkty

Bezlaktózové mléko 1,5% 1 l

Bezlaktózové mléko 3,5 % 1 L

Bezlaktózová smetana na vaření 200 ml

Bezlaktózová smetana ke šlehání 200 ml

Bezlaktózový cottage cheese 180 g

Tvaroh jemnný Meggle Laktofree 180g

     

www.meggle.com        www.rajo.sk        www.bez-laktozy.cz        www.cottage-cheese.cz

Meggle, s.r.o., Gotthardská 37/4, 16000 Praha 6, IČ: 60202483, DIČ: CZ60202483
tel: +420 224 312 166, fax: +420 224 312 184, email: meggle@meggle.cz